Marva wist hoe belangrijk fans zijn voor een artiest, en ze was haar tijd ver vooruit door te beseffen wat een een mens met naamsbekendheid kan doen. De meeste zangers en zangeressen brachten gewoon hun platen uit en verschenen op radio, televisie en in het land om hun liedjes te zingen, maar Marva verbond haar naam aan winkels, sinaasappels, panty's, sierraden en campings. Een lust die op een gegeven moment ook enigszins een last werd, zo blijkt in 1976 uit het antwoord op de vraag of ze aan stoppen denkt: "Ik zing nog altijd erg graag. Maar louter zakelijk bekeken is het ook beter dat ik blijf zingen. Kijk, mijn man heeft rond mij een klein imperium gebouwd: de Marva-panty's, de Marva-sinaasappels, de Marva-campings, de winkel, enzovoort. Mijn naam is de beste publiciteit voor die zaken, ik wil daarin eerlijk zijn. Ik blijf zingen, omdat ik het nuttige aan het aangename wil koppelen. Zo zou je het kunnen stellen."

   
   






   




2012 www.zingzing.nl